Eesmärk

Korterelamu terviklik rekonstrueerimine võimaldab suurendada hoone energiatõhusust, pikendab selle eluiga, tõstab väärtust kinnisvaraturul ning toob kaasa paranenud sisekliima. Toetus on mõeldud ühistutele ja kohalikele omavalitsustele, kes soovivad rekonstrueerida oma korterelamu võimalikult terviklikult.

Taotlusvoor on suletud! Sel aastal on toetuseks ettenähtud 17,5 miljonit eurot. Esitatud taotluste maht ületab taotluste rahastamise eelarve ja seega peatab SA KredEx taotluste vastuvõtmise alates 20.05. kell 12.00.

Taotlused laekumise järjekorras

Allpool on toodud taotluste laekumise järjekord. Vastavalt esitatud taotlustele on 2019. a eelarve kaetud 51 taotlusega. KredEx menetleb taotlusi nende registreerimise järjekorras. Kui taotlustes on puudusi, mida ei ole võimalik selleks ettenähtud ajaga kõrvaldada, võib nimekiri seeläbi veel muutuda. Lõplik 2019. a toetuse saajate nimekiri selgub pärast taotluse rahuldamise otsuste kinnitamist vastavalt määruse § 25 lg 5.

  1. Tallinn Järve tn 10 KÜ
  2. Põlva linn, Jaama 53a
  3. Puhja kodu KÜ, Nooruse 8
  4. Puhja kodu KÜ, Nooruse 10
  5. Puhja kodu KÜ, Nooruse 12
  6. Puhja kodu KÜ, Nooruse 14
  7. Rakvere linn, Saue tn 8 KÜ
  8. Tartu linn, Pikk 100 KÜ
  9. Nõo, Kivi 2 KÜ
  10. Rakvere linn, Linnu tee 1 KÜ
  11. Põlva vald, Põlva linn, Uus tn 6 KÜ
  12. Jõelähtme vald, Loo alevik, Toome tee 5 KÜ
  13. Tallinn, Kalda tn 64 KÜ
  14. Märjamaa vald, Orgita küla, Orgita 30a KÜ
  15. Viljandi vald, Viiratsi alevik, Sõpruse 20 KÜ
  16. Tallinn, Vesivärava 24a KÜ
  17. Märjamaa vald, Orgita küla, Orgita 30 KÜ
  18. Saue vald, Laagri alevik, Avamaa 7 KÜ
  19. Rakvere vald, Sõmeru alevik, Puiestee 3 KÜ
  20. Pärnumaa, Sindi, Tööstuse tn 2 KÜ
  21. Rakvere vald, Rakvere linn, Küti tn 17 KÜ
  22. Pärnumaa, Sindi, Pärnu mnt 39 KÜ
  23. Pärnumaa, Sindi, Pärnu mnt 37 KÜ
  24. Rakvere vald, Rakvere linn, Lembitu tn 4 KÜ
  25. Viljandi vald, Päri küla, Päri tee 18 KÜ
  26. Rakvere vald, Rakvere linn, Kaevu 10
  27. Tartu linn, Aleksandri 12 KÜ (SmartEnCity)
  28. Rakvere vald, Rakvere linn, Jaama pst 13 KÜ
  29. Valgamaa, Tõrva, Loosi 3 KÜ
  30. Tartu linn, Ravila 74, Ravila 76 KÜ
  31. Pärnu linn, Oja tn 37 KÜ
  32. Tallinn, Sääse tn 11 KÜ
  33. Tartu linn, Narva mnt 151 KÜ
  34. Pärnu linn, Metsa tn 12 KÜ
  35. Pärnumaa, Sindi, Kooli 2b KÜ
  36. Viljandi linn, Riia mnt 7 KÜ
  37. Tallinn, Roo 22 KÜ
  38. Rae vald, Jüri alevik, Ehituse tn 8 KÜ
  39. Rakvere vald, Rakvere linn, Lembitu tn 2 KÜ
  40. Keila linn, Luha tn 9 KÜ
  41. Tartu vald, Lähte alevik, Paju tn 3 KÜ
  42. Märjamaa vald, Kasti küla, Kasti keskuse 8a KÜ
  43. Rakvere vald, Rakvere linn, Võidu tn 84 KÜ
  44. Viljandi linn, Riia mnt 53 KÜ
  45. Tartu vald, Kärkna küla, Kakskärkna KÜ
  46. Viljandi vald, Paistu küla, Kiriku tee 9 KÜ
  47. Põltsamaa vald, Põltsamaa linn, Pajusi mnt 2 KÜ
  48. Rakvere vald, Sõmeru alevik, Puiestee 10 KÜ
  49. Tartu linn, Põhja pst 31 KÜ
  50. Eha 12 KÜ
  51. Toila vald, Voka alevik, Tiigi tn 3 KÜ
  52. Kambja vald, Tõrva alevik, Ringtee 3 KÜ
  53. Elva vald, Elva linn, Koidu 5 KÜ
  54. Viljandi vald, Paistu küla, Kiriku tee 7 KÜ
  55. Vinni alevik, Ülase tn 5 KÜ
  56. Vinni alevik, Kiige tn 5 KÜ
  57. Tallinn, Kotka 36 KÜ
  58. Rakvere vald, Rakvere linn, Laada 23 KÜ
  59. Rakvere vald, Rakvere linn, Rohuaia tn 20 KÜ
  60. Maardu linn, Keemikute tn 39 KÜ
  61. Rakvere vald, Rakvere linn, Lai tn 1 / Tallinna 16 KÜ
  62. Rakvere vald, Sõmeru alevik, Põllu 4 KÜ
  63. Otepää linn, Kekuse 2
  64. Väike-Maarja alevik, Tamme tn 7 KÜ
  65. Viljandi linn, Riia mnt 40a KÜ
  66. Tartu linn, Aardla tn 116 KÜ
  67. Pärnu linn, Pikk 6 KÜ
  68. Viljandi linn, Reinu tee 12 KÜ
  69. Viljandi linn, Reinu tee 19a KÜ
  70. Keila linn, Allika tn 1 KÜ
  71. Tartu linn, Aleksandri 5 KÜ
  72. Tallinn, Sõpruse pst 8 KÜ
  73. Pärnu linn, Jannseni 18 KÜ
  74. Tartu linn, Rebase tn 7 KÜ
  75. Viljandi vald, Päri küla, Pihlaka tee 1 KÜ
  76. Tartu vald, Erala küla, Erala keskus 4 KÜ
  77. Kambja vald, Ülenurme alevik, Heki 2 KÜ
  78. Tartu linn, Rahinge küla, Ilmatsalu tee 47
  79. Rakvere vald, Sõmeru alevik, Aasa 3 KÜ
  80. Tartu linn, Nõva tn 4a KÜ
  81. Tartu linn, Kalevi 71 KÜ
  82. Tartu linn, Mõisavahe 23 KÜ
  83. Tartu linn, Kuperjanovi 4 KÜ
  84. Saue vald, Laagri alevik, Kuuse tn 18a KÜ
  85. Põltsamaa vald, Põltsamaa linn, Ringtee 4 KÜ
  86. Viljandi vald, Viiratsi alevik, Ehitajate 7 KÜ
  87. Tapa vald, Tapa linn, Roheline tn 10 KÜ
  88. Põltsamaa vald, Lustivere küla, Rahu tee  2 KÜ
  89. Tartu linn, Ravila 44 KÜ
  90. Põltsamaa vald, Põltsamaa linn, Ringtee 5 KÜ
  91. Kambja vald, Tõrvandi alevik, Ringtee 4 KÜ
  92. Kambja vald, Tõrvandi alevik, Ringtee 11 KÜ
  93. Kambja vald, Tõrvandi alevik, Ringtee 13 KÜ
  94. Tallinn, A.H.Tammsaare tee 113 KÜ
  95. Tartu linn, Turu 17 KÜ
  96. Tartu linn, Kuu 39 KÜ
  97. Tartu linn, Uus 60 KÜ
  98. Tartu linn, Uus 65 KÜ
  99. Elva vald, Puhja alevik, Viljandi tee 36 KÜ
  100. Tallinn, A.H.Tammsaare tee 125 KÜ
  101. Elva vald, Elva linn, Kirde 12 KÜ
  102. Tartu linn, Riia 10 KÜ
  103. Tallinn, Mustamäe tee 153 KÜ
  104. Kose vald, Ardu alevik, Pala tee 4
  105. Saue vald, Saue linn, Kütise 13 KÜ
  106. Saaremaa vald, Kuressaare, Pikk 60A
  107. Tallinn, Vilde tee 89 KÜ
  108. Kehtna vald, Kaerepere alevik, Staadioni tn 6 KÜ
  109. Tallinn, Kotka 8 KÜ
  110. Rapla vald, Alu alevik, Pargi 1 KÜ
  111. Nõo vald, Tõravere, Observatooriumi 5 KÜ
  112. Saaremaa vald, Kuressaare, Kotkapoja 10 KÜ
  113. Saaremaa vald, Kuressaare, Niidu 7 KÜ
  114. Viru-Nigula vald, Kunda linn, Koidu 38 KÜ
  115. Tartu linn, Mõisavahe 28 KÜ
  116. Rakvere vald, Rakvere linn, Võidu 53 KÜ
  117. Tartu linn, Alasi 32 KÜ
  118. Jõgeva vald, Jõgeva linn, Puiestee 25 KÜ
  119. Tallinn, Tulika 64 KÜ
  120. Rakvere vald, Rakvere linn, Kreutzwaldi 17a
  121. Haljala vald, Haljala alevik, Põllu tn 2 KÜ
  122. Rakvere vald, Rakvere linn, Tuleviku 13 KÜ
  123. Tartu linn, Turu 7 KÜ 

 

Küsimused ja taotlemiseks vajalikud dokumendid saatke aadressile korterelamu@kredex.ee. 
NB! Ühe kirja suurus võib olla kuni 10MB. Suuremad kirjad ei pruugi kohale jõuda. Suuremahulised manused võib saata lingiga või eKredexi kaudu.


Kasutegurid

  • Energiasääst
  • Tervislik sisekliima
  • Uueväärne elamu

Kellele sobib

  • korteriühistule

Olulisemad tingimused

  • Toetust saab taotleda enne 1993. aastat ehitatud korterelamu korrastamiseks, milles on korteriühistu või mis on tervikuna kohaliku omavalitsuse üksuse omandis
  • Toetust saab 30% Tallinnas ja Tartus
    40% Tallinna ja Tartuga külgnevate valdade asustusüksustes, kus kinnisvara taotluse esitamisele eelneva aasta turuväärtus on Maa-ameti tehingute andmebaasi andmetel kõrgem kui 500 €/m2, ja Elva linnas, Haapsalu linnas, Keila linnas, Kohila alevis, Kuressaare linnas, Maardu linnas, Otepää linnas, Paikuse alevis, Pärnu linnas, Rakvere linnas, Rapla linnas, Sauga alevikus, Uuemõisa alevikus ning Viljandi linnas.
    Ülejäänud Eestis saab toetust 50%.
  • Teistes piirkondades välja arvatud Tallinnas ja Tartus, on võimalik taotleda toetust 10% vähem, kui ei täideta kõiki ettenähtud tingimusi, nt ei tehta soojustagastusega ventilatsiooni või ei suudeta tagada akende joonkülmasilla nõuet.
  • Eelnevalt teostatud töid ei pea ümber tegema, kui suudetakse saavutada teiste töödega soovitud energiatõhususarvu klass.
  • Toetust saab taotleda ainult nendele rekonstrueerimistöödele, mis on kajastatud nõuetekohases põhiprojektis.
  • Taotleja peab sõlmima lepingu tehnilise konsultandiga või ettevõtjaga, kelle kaudu osutab tehniline konsultant teenust, välja arvatud juhul, kui taotleja ei saanud temast sõltumatutel põhjustel ühtegi pakkumust. Leping tehnilise konsultandi ja korteriühistu vahel sõlmitakse hiljemalt taotluse esitamise hetkeks.
  • Toetuse taotlemisel läbib esitatud ehitusprojekt ekspertiisi, mille korraldab ja mille eest tasub KredEx.
  • Pärast KredExi ekspertiisi teostatakse rekonstrueerimistööde jaoks pakkumiste võtmise menetluse läbi riigihangete registri.

Taotlemiseks vajalik info

Piirkond Toetus
Tallinn 30%
Tartu 30%
Tõmbekeskused  
Haapsalu linn 40%
Elva linn 40%
Keila linn 40%
Kohila alev 40%
Kuressaare linn 40%
Maardu linn 40%
Otepää linn 40%
Paikuse alev 40%
Pärnu linn 40%
Rahvere linn 40%
Sauga alev 40%
Uuemõisa alev 40%
Viljandi linn 40%
Harjumaa   
Assaku alevik 40%
Haabneeme alevik 40%
Harku alevik 40%
Järveküla 40%
Jüri alevik 40%
Kangru alevik 40%
Kiili alev 40%
Kostivere alevik 40%
Laagri alevik 40%
Lagedi alevik 40%
Loo alevik 40%
Peetri alevik 40%
Saku alevik 40%
Saue linn 40%
Tabasalu alevik 40%
Vaida alevik 40%
Viimsi alevik 40%
Tartumaa  
Ilmatsalu alevik 40%
Kambja alevik 40%
Kõrveküla alevik 40%
Lähte alevik 40%
Märja alevik 40%
Nõo alevik 40%
Räni alevik 40%
Tõrvandi alevik 40%
Vahi alevik 40%
Ülenurme alevik 40%
   
Ülejäänud Eesti  50%
  • Toetust võib taotleda:
    • korteriühistu esindusõiguslik isik;
    • vald või linn, kui korterelamu on tervikuna kohaliku omavalitsuse üksuse omandis.
  • Ärieesmärkide saavutamisele suunatud taotlust ei rahuldata. Ühes korterelamus asuvatest korteriomanditest vähemalt 80 protsenti peavad olema kohaliku omavalitsuse üksuse või vähemalt 5 erineva füüsilise isiku omandis.
  • Kui korterelamus on kuni 5 korteriomandit, peab igal korteriomandil olema erinev füüsilisest isikust omanik või vähemalt ühe korteriomandi omanik olema kohaliku omavalitsuse üksus.
  • Kui korterelamu on tervikuna kohaliku omavalitsuse üksuse omandis, peavad kõik eluruumid olema kohaliku omavalitsuse üksuse sotsiaal- või munitsipaaleluruumid.

Toetatakse järgmisi korterelamu rekonstrueerimisega seotud kulusid:

  • fassaadi rekonstrueerimine, soojustamine ja sellega kaasnevad tööd;
  • rõdude ja lodžade rekonstrueerimine, klaasi paigaldamine või rõdude asendamine ja sellega kaasnevad tööd;
  • katuse ja katuslae rekonstrueerimine, soojustamine ning sellega kaasnevad tööd;
  • akende, välis- ja tuletõkkeuste vahetamine või renoveerimine ning sellega kaasnevad tööd;
  • keldri rekonstrueerimine, soojustamine ja sellega kaasnevad tööd;
  • küttesüsteemi asendamine, rekonstrueerimine ja tasakaalustamine, küttesüsteemi tasakaalustamise protokolli koostamine ning sellega kaasnevad tööd;
  • vee- ja kanalisatsioonisüsteemi paigaldamine, asendamine või rekonstrueerimine ja sellega kaasnevad tööd;
  • soojustagastusega ventilatsioonisüsteemi ehitamine või ventilatsioonisüsteemi rekonstrueerimine, ventilatsioonisüsteemi mõõdistamise protokolli koostamine  ning sellega kaasnevad tööd;
  • lokaalse taastuvenergia kasutamiseks vajalike seadmete soetamine ja paigaldamine;
  • lifti juhtimissüsteemi ja ajami osaline või täielik rekonstrueerimine või lifti asendamine ning sellega kaasnevad tööd;
  • üldkasutatavatel pindadel asuva hoone elektrisüsteemi asendamine või rekonstrueerimine ja sellega kaasnevad tööd;
  • üldkasutatavate pindade ja korterite akende soojustuse tasapinda paigaldamine ning kütte- ning ventilatsioonisüsteemi väljaehitamisest tuleneva siseviimistluse  taastamine;
  • hoonesse sisse- ja väljapääsu tagamiseks trepimademetele panduste ja käsipuude paigaldamine ning lifti ehitamine ja sellega kaasnevad tööd;
  • ehitusprojekti koostamine ja selle aluseks oleva ehitusuuringu ja ehitise auditi tegemine;
  • korterelamu rekonstrueerimistöödeks tehnilise konsultandi teenuse kasutamine;
  • omanikujärelevalve teostamine.

Rekonstrueerimistöödega ei tohi alustada enne rahastamise otsuse saamist.

Alates 1. jaanuarist 2014. a on abikõlblik tehnilise konsultandiga sõlmitud lepingust tulenev kulu ja rekonstrueerimistööde ehitusprojektide (eel-, põhi- ja tööprojektid) koostamise kulu. Kui tehnilise konsultandiga sõlmitud lepingu kohaselt teostab tehniline konsultant ka omanikujärelevalvet, ei ole omanikujärelevalve teostamise kulud abikõlblikud enne rakendusüksusele taotluse esitamise kuupäeva.

Omanikujärelevalve kulud on abikõlblikud, kui omanikujärelevalvet teostab ehitusseadustiku §-s 23 sätestatud pädev isik.

Tehnilise konsultandi kulud on abikõlblikud vaid juhul, kui vastav isik on valitud SA KredEx kodulehel esitatud nimekirjast ning temaga on sõlmitud leping hiljemalt taotluse esitamisel.

Toetust ei eraldata järgmistele tegevustele:

  • üldkasutatavate pindade või rekonstrueerimistöödega mitte seotud elektri- ja nõrkvoolusüsteemi tööd (näiteks korterisisesed elektritööd);
  • taastuvenergia tootmisseadme jaotusvõrguga (elekter, kaugküte, gaas) liitumine, sealhulgas liitumiseks vajalikud seadmed (näiteks uus arvesti, liitumiskilp) ning seadmete paigaldamine;
  • kinnistu piirete ja parklate ehitamine;
  • muud ehitustööd, mida ei ole nimetatud abikõlblike tegevusena ja mis ei ole seotud korterelamu sisekliima parandamisega, väliste piirdetarindite või küttesüsteemide rekonstrueerimisega ning taastuvenergia kasutamiseks seadmete paigaldamisega ning mis ei taga toetuse saamiseks vajaliku energiatõhususarvu saavutamist.
  • Kui rekonstrueerimisprotsessi käigus soovib toetuse saaja muuta rekonstrueerimistöö põhiprojekti, on toetuse saaja kohustatud põhiprojekti muutmisel esitama rakendusüksusele ekspertiisi, mis tõendab muudetud põhiprojekti ja vastavalt muudetud põhiprojektile teostatud energiaarvutuse vastavust toetuse saamiseks vajalike rekonstrueerimistööde mahule, kvaliteedile ja energiatõhususele.
  • lisakorruse ehitamise, pööningu- või soklikorruse väljaehitamise ja nimetatud tegevustega seotud ettevalmistavate tööde kulu;

 

  • Taotlus digitaalselt allkirjastatuna (täidetav pdf, NB! Vormi täitmiseks palume kasutada Acrobat Readerit. Windows 10 Edge brauseriga ei ole vorm täidetav),
  • korterelamu mõõdetud energiatarbimisel põhinev energiamärgis (vastavalt siin esitatud nõuetele), mis on koostatud alates 03.05.2013
  • põhiprojekt ja energiatõhususe tõendamise energiaarvutus rakendusüksuse poolt kinnitatud vormil või simulatsioonarvutusena
  • põhiprojekti koostanud ettevõtja ehitusseadustiku § 25 kohane majandustegevusteade või kinnitus ettevõtja ning tema vastutusel ja heaks tegutseva pädeva isiku õigussuhte osas;
  • korteriühistust taotleja puhul üldkoosoleku otsuse protokoll, milles on fikseeritud rekonstrueerimistööde teostamise otsus, rekonstrueerimistööde ja kaasnevate teenuste kirjeldus, vajadusel renoveerimislaenu võtmise otsus projekti elluviimiseks ja laenu võimalik maksimaalne summa;
  • kohaliku omavalitsuse üksusest taotleja puhul akt, milles on fikseeritud rekonstrueerimistööde teostamise otsus, rekonstrueerimistööde ja kaasnevate teenuste kirjeldus, vajadusel renoveerimislaenu võtmise otsus projekti elluviimiseks ja laenu võimalik maksimaalne summa;
  • tehnilise konsultandiga sõlmitud leping rekonstrueerimistööde juhtimiseks;
  • korteriühistust taotleja puhul korteriühistu liikmete nimekiri taotluse esitamise kuupäeva seisuga;
  • Projekteerimistööde, ehitusuuringu, ehitise auditi ja tehnilise konsultandi kohta esitatakse vähemalt kolme omavahel sõltumatut hinnapakkumust.

    Toetuse taotlemisel korraldab SA KredEx põhiprojekti ja energiaarvutuste esmase ekspertiisi. Toetus eraldatakse vaid juhul, kui läbiviidav ekspertiis kinnitab projekti vastavust kohalduvate õigusaktide nõuetele. Taotleja esitab 12 kuu jooksul taotluse rahuldamise otsuse kehtima hakkamisest projekti kogueelarve, iga abikõlbliku tegevuse või rekonstrueerimistööde kogumi kohta hinnapakkumised.
  • Rekonstrueerimistööde tellimisel viib toetuse saaja hanke läbi elektrooniliselt riigihangete registris. Hanke läbiviimisel lähtutakse riigihangete seaduse §-s 3 sätestatud riigihanke korraldamise üldpõhimõtetest ja juhendmaterjalist
  • Projekteerimistööde, ehitusuuringu, ehitise auditi ja tehnilise konsultandi, omanikujärelevalve ning tehnosüsteemide hoolduse teenuse tellimisel võetakse vähemalt kolme omavahel sõltumatu pakkuja hinnapakkumused. Pakkumuskutse peab sisaldama kriteeriume eduka pakkumuse väljavalimiseks. Pakkumused peavad olema läbipaistvad, võrreldavad ja kontrollitavad.
  • Kõik teenuse, asja või ehitustöö tellimiseks võetud hinnapakkumised tuleb SA-le KredEx esitada selliselt, et need on allkirjastatud pakkumise tegija poolt.
  • Pakkumuskutse ja pakkumuse esitamine ning hinnapakkumiste võtmisega seotud teabevahetus toimub elektrooniliselt. Kõik teenuse või asja tellimiseks pakkujatele edastatud pakkumiskutsed tuleb esitada SA-le KredEx. Toetuse saaja või talle teenust osutava tehnilise konsultandi poolt pakkujale edastatud pakkumiskutsest peab olema üheselt tuletatav pakkumiskutse edastamise aeg, asi või teenus, millele pakkumist soovitakse, kellele pakkumiskutse edastatakse ning kes on pakkumiskutse saatja. Pakkumiskutse saatmise e-kiri tuleb esitada selliselt, et e-kirja manuses oleksid kõik pakkujale koos pakkumiskutsega edastatud dokumendid.
  • Väljavalitud hinnapakkumus peab põhinema parima võimaliku hinna ja kvaliteedi suhte alusel.
  • Juhul, kui projekti elluviimisel muutub tööde maht, tuleb vastav muudatus fikseerida kirjalikult ning kirjeldada muudatuse põhjuseid ning muid tähtsust omavaid asjaolusid.

Juhime tähelepanu, et hinnapakkumiste võtmisel tuleb järgida, et ettevõtja tegutseks vastavas valdkonnas, milles teenuse osutamiseks temalt hinnapakkumist võetakse.

Ülaltoodud abistava sisuga nõuded ei muuda ega välista toetuse andmise aluseks olevas korterelamute rekonstrueerimise toetuse määruses toodud nõudeid hinnapakkumistele

(täiendame jooksvalt)

Tehniline konsultant nõustab toetuse saajat projekteerimis- ja ehitustööde eelarvete koostamisel, projekteerimise ja ehitamise hangete läbiviimisel, ajagraafikute koostamisel jm vajalike protsesside läbiviimisel. Tehnilise konsultandi põhiülesanne on nõustada ühistut tehnilistes küsimustes ennekõike enne rekonstrueerimise algust, kuid seda ka hilisemas protsessis. Millise sisuga teenust ja millises mahus konsultandilt tellida, on ühistu otsustada.

1) Tehnilise konsultandina võib tegutseda füüsiline isik, kes on läbinud Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi poolt heaks kiidetud koolitusmooduli alusel läbiviidud korterelamute rekonstrueerimise pädevuskoolituse ja sooritanud koolituse läbimist tõendava eksami.
2) Tehniline konsultant osutab teenust kirjaliku lepingu alusel, mis on sõlmitud taotleja ja tehnilise konsultandi vahel või taotleja ja ettevõtja vahel, kelle kaudu tehniline konsultant teenust osutab. Tehniline konsultant võib tegutseda ka füüsilisest isikust ettevõtjana.
3) Tehniline konsultant peab pakkuma sõltumatut teenust. Tal ei tohi olla majanduslikke huvisid ettevõtjate suhtes, kellelt võetakse projekteerimis- või rekonstrueerimistöödeks hinnapakkumisi ning kes teostavad nimetatud töid ja kellelt võetakse hinnapakkumisi omanikujärelevalve teostamiseks, välja arvatud juhul, kui omanikujärelevalvet teostava ettevõtja juures tegutseb tehniline konsultant ehitusseadustiku § 21 lõike 1 punktis 1 nimetatud isikuna. Tehniline konsultant ei tohi kuuluda korteriühistu valitsejana tegutseva juriidilise isiku juhtorganitesse või tegutseda korteriühistu valitsejast juriidilise isikuga lepingulistes suhetes ega olla korteriühistu valitseja poolt nimetud majahalduriks toetust taotlevas korteriühistus.
4) Taotleja on kohustatud valima tehnilise konsultandi ainult SA KredEx kodulehel avaldatud nimekirjast.
5) Tehnilisel konsultandil on vastavalt Toetuse saaja ja konsultandi vahel sõlmitavale lepingule osalisel või täies mahus alljärgnevad ülesanded:

  • ehitusprojekti (vähemalt põhiprojekti staadiumis) projekteerimistööde tellimise ettevalmistus ja projekteerimiseks hangete läbiviimine. Projekti tellimise lähteülesande koostamisel saate soovi korral lähtuda antud näidisest: projekti lähteülesanne ja töövõtumaht;
  • nõustamine ehitusprojekti koostajatega lepingu sõlmimisel;
  • projekteerimistööde ja ekspertiisi koordineerimine;
  • ehitushangete ettevalmistus ja hangete läbiviimine ning seonduv nõustamine;
  • nõustamine ehitustööde töövõtjaga lepingu sõlmimisel;
  • toetuse dokumentatsiooni ettevalmistamise ja komplekteerimise nõustamine ning ettevalmistus;
  • rekonstrueerimistööde koordineerimine;
  • rekonstrueerimistööde teostajate poolt esitatavate aktide ja arvete vastavuse kontroll sõlmitud lepingutele, tööde teostusele ja mahtudele;
  • kui on vastav pädevus, siis võib teostada ka omanikujärelevalvet;
  • garantiiperioodi ülevaatuste organiseerimine ja nõustamine garantiitööde vastuvõtmisel.

Tehnilise konsultandiga sõlmitava näidislepinguga saab tutvuda siin. Tegemist ei ole kohustusliku vormiga ja pooled võivad lepingut muuta ning kasutada seda vaid ositi.

KredEx maksab toetust või teeb viimase makse rekonstrueerimistööde lõppemist kinnitava akti alusel ja tingimusel, et projekti tegevuste elluviimine on tõendatud.

Toetust makstakse vastavalt tegelikele kuludele maksetaotluse alusel. Kulusid tuleb tõendada arvete, tööde vastuvõtmise aktide ja lepingutega.

Toetuse saaja võib toetuse maksmist taotleda kahes osas. Toetuse saajal on õigus esitada esimene maksetaotlus toetuse osaliseks makseks, kui vastu on võetud vähemalt 80 protsenti rekonstrueerimistööde kogumahust, sealjuures ei või toetuse teine makse ehk lõppmakse olla väiksem kui 15 protsenti rekonstrueerimistööde kogumahust. Osaline väljamakse tehakse vastavalt teostatud tööde vastuvõtmisaktidele ja arvetele ning teine väljamakse pärast kõigi projekti tegevuste elluviimist, vastuvõtmist ja maksetaotluse esitamist.

Toetus makstakse välja vastavalt taotluse rahuldamise otsuses nimetatud osakaalule abikõlblikust kulust ning kuni antud otsuses märgitud summani. Kui rekonstrueerimistööde maksumus kujuneb odavamaks, kui taotluses märgitud toetuse summa, makstakse toetust lähtuvalt projekti tegelikust maksumusest vastavalt taotluse rahuldamise otsuses märgitud toetuse osakaalule.

Toetuse saajal tuleb väljamakse saamiseks e-maili teel esitada:

  • maksetaotlus vastaval vormil (täidetav pdf, NB! Vormi täitmiseks palume kasutada Acrobat Readerit. Windows 10 Edge brauseriga ei ole vorm täidetav. Palun salvestage pdf esmalt arvuti kettale ning seejärel täitke kasutades Acrobat Readerit)
  • ehitus- või töövõtulepingud
  • tööde üleandmise-vastuvõtmise aktid
  • arved
  • maksekorraldused või konto väljavõte
  • üldtunnustatud metoodikale vastav ventilatsioonisüsteemide õhuvooluhulkade mõõdistamise protokoll
  • küttesüsteemi tasakaalustamise protokoll, mis tuleb esitada ka juhul, kui keskküttesüsteem oli eelnevalt rekonstrueeritud ja rekonstrueerimistoetuse raames teostatud töödega küttesüsteemi ei uuendatud
  • gaasiseadme olemasolul korteris gaasipaigaldise audit
  • fotod rekonstrueeritud korterelamust ja tehnosüsteemidest
  • pearaamatu väljavõte projektiga seotud abikõlblike kulude eristamise kohta teistest kuludest

Toetuse saaja on kohustatud esitama projekti lõppemisele ülejärgneva kalendriaasta mõõdetud energiakasutuse andmetel põhineva energiamärgise pärast projekti elluviimist rakendusüksuse poolt sätestatud viisil hiljemalt kuu möödudes asjakohase kalendriaasta lõppemisest. Kui ehitustööd lõpetatakse näiteks 2019. aasta detsembris, siis tuleb energiamärgis koostada 2021. aasta baasil ja esitada KredExile hiljemalt jaanuari lõpuks 2022. aastal.

  • Korterelamu rekonstrueerimistoetuse andmine toimub alates 2019.a toetusvoorust ettevõtlus- ja infotehnoloogiaministri 04.04.2019.a määruse nr 24 „Korterelamute rekonstrueerimise toetuse andmise tingimused ja kord“ alusel. Määrus on kättesaadav siit: https://www.riigiteataja.ee/akt/109042019006?leiaKehtiv

Vastavalt nimetatud määruse §-le 28, peab toetuse saaja viima rekonstrueerimistööde tellimise läbi elektrooniliselt riigihangete registris ning on hanke läbiviimisel kohustatud lähtuma riigihangete seaduse §-s 3 sätestatud riigihanke korraldamise üldpõhimõtetest. Sihtasutus KredEx on ette valmistanud toetuse saajatele juhendmaterjali ning hanke läbiviimiseks vajalikud alusdokumendid.

Korterelamu rekonstrueerimisprojekti ja muude teenuste hankel peab toetuse saaja lähtuma eelnimetatud määruse §-st 29, v.a juhul kui määruses ei ole nähtud ette erisust. Sihtasutus KredEx on ette valmistanud toetuse saajatele juhendmaterjali ning projekteerimistööde nõuetekohaste pakkumiste võtmiseks vajalikud alusdokumendid (v.a tehniline kirjeldus). Projekteerimistööde ja teenuste hangetele, mida toetuse saaja tellib toetuse määruse §-st 29 lähtudes, on võimalik leida kohalduvatele riigihangete seaduse üldpõhimõtete selgitusi ka rekonstrueerimistööde alajaotuses avaldatud juhendmaterjalist.

Rekonstrueerimistööde hangete materjalid

 

Projekteerimistööde hangete materjalid

 

Võta ühendust

 

NB! Haldurid võtavad kõnesid vastu tööpäeviti vahemikus 13.00-16.00.

Kaimo Kalda

toetuste haldur (korterelamute rekonstrueerimistoetus, väikeelamute rekonstrueerimistoetus)
kaimo.kalda [at] kredex.ee

Kalle Kuusk

hoonete energiatõhususe projektijuht
kalle.kuusk [at] kredex.ee